Bilgi Bankası

Firmalar Neden Franchising Verir ?

Firmalar Neden Franchising Verir ?
Firmalar Neden Franchising Verir ?
İdil Yılmaz

FİRMALAR NEDEN FRANCHİSİNG VERİR?

  Girişimciler yeni bir işe başlarken, piyasada örneği olmayan iş yerine alt yapısı kurulmuş, belirli markası olan ve sistemini oturtmuş firmanın marka ismini ve işini alarak işe başlamak isterler. Peki, firmalar neden franchising verir? Piyasada var olan firma, daha çok alanda iş yapabilmek ve markasının tanıtımını yapmak için franchising verir. Marka ismine ve işe belli bir meblağ konulur. Böylece hem işi alan firma az bir ödeme ile kendi işinin patronu olur hem de isim hakkının kullanımını veren firmada yeni şubelerini açmış olacaktır. Karşılıklı çıkar ilişkisi vardır. Franchising veren firma, karşı tarafa edindiği tüm pazar olanaklarını sunar. Piyasada ne kadar hükmü varsa, yeni işletme sahibi de bundan yararlanır.

  Son yıllarda artan işsizlik ve iflas olaylarından sonra girişimciler planladıkları iş fikirlerini hayata geçirirken daha fazla düşünmek zorunda kalıyorlar. Var olan kurum ve kuruluşlar ise yeni bir şube açıp, işi büyütmenin risklerini bildikleri için, bu tip riskleri almak istemiyorlar. Bunun yerine, kendi markalarına ve işine talip olan kişiler arasından en uygun olanı seçmeye çalışıyorlar. Franchising vermeye niyetlenen her firma öncelikle kendi şartlarını oluşturmalıdır. Bu şartlar neticesinde başvurular değerlendirilmeli, olumlu gördükleri franchising başvurularını sürece dahil etmelilerdir. Franchising veren işletme kendi kazanç portföyüne göre bedel koymalıdır. Franchising almak isteyen firma bu bedeli bilip, ona göre başvuru yapmalıdır. Başvuru şartları sağlanan işletme ile franchising anlaşma metni imzalanmalıdır. Bu imzalanan anlaşma metni ileride ortaya çıkacak herhangi bir aksaklıktan her iki tarafı koruyan maddeler içermelidir.

  Globalleşen sistemde yeni iş fikirlerini hayata geçirmek, işe başlamadan işin tamamını riske atmak demektir. Özellikle son günlerde ekonomik şartların kötüye gitmesi, dolar ve euro’da meydana gelen iniş ve çıkışlar, yatırımcıları tereddüt eder. Bunun yerine sistemin içinde var olan marka ile çalışmak her iki taraf için de kazançtır. Yatırımcı ve marka ismi, franchising sisteminden çok kazanç elde edebileceği gibi, ikisi de sistemin mağduru olabilir. Firmaların Franchising vermesinde ki en önemli unsurlardan birisi de, iş hacmi ile beraber verimliliği artırmak istemeleridir. Bulundukları ilde ya da başka şehirlerde aynı marka ve ürünle kurulan iş, büyümeye sebebiyet verir. Firmanın sattığı ürünün daha hızlı dağılmasına ve tükenmesine sebep olur. Pazar arayışını bitirir. Yeni bir alanda şartları kontrol etmekten kurtulurlar. Çükü yatırımcı, franchising için gerekli şartları sağlamak zorundadır. Bunda Pazar alanı da vardır. Ürünleri kullanıcıya daha hızlı ulaşır.

  İş fikirleri kısıtlı olan yatırımcıların başka sorunu da kullanacakları meblağdır. Hangi işe ne kadar sermaye ayırmalıdır? Ya da hangi işe başlamalıdır? Yatırımcının bu konularda kafası karışıktır. Yatırımcılara bu konuda yardımcı olan bayilik.gen.tr internet adresinden istediğiniz her türlü bilgiye ulaşabilirsiniz. Kafanızdaki franchising iş fikirleri hakkında aradığını her şey vardır. Bu internet sitesi sadece yatırımcıya değil aynı zamanda işverene de hangi şart ve koşullarda franchiising vermeli? Ya da var olan firma markası, ürünü franchising vermeye yeterli midir? Gibi konularda kafanızdaki soru işaretlerini siler.

  Franchising, marka ve yatırımcı için; yatırımının hızla geri dönmesi demektir.  Yatırımcı için, piyasada kendini kanıtlamış firma ile çalışıldığından daha az risk demektir. Pazarlama ve reklam konusunda ne yapılması gerektiği bellidir. Tekrar reklam ve pazarlama çalışmalarına girmeye gerek yoktur. Müşteri çekmek için ayrı çalışma yapmaya gerek kalmaz. Firmanın var olan müşteri portföyü çekilir. Firma için, daha fazla dağıtım ve pazar alanıdır.

 

  • Makalemizi yararlı buldunuz mu?
  • Evet   Hayır

Yazar Hakkında

İdil Yılmaz

İdil Yılmaz

Yorum Yap